Khamis, 15 Oktober 2009

bila yg disayangi tk sihat...

salam..dh smgu tk tulis dlm blog ni bkn ape cume tkde ksempatan..lst wk thus dpt msg dr aishah rupenye mak tk sihat n muntah2..br je ms lst wk ari senin mak,abah n aishah bwk aleya n aleesa dtg uma aku kt putrajaya..mmg mak pn start bln pose aritu dia tk berape sihat sgt tp tkla smpi muntah2 n tk bgn.so aku terus jd tk sedap ht n mulela air mt ni asyk nk mleleh je kt opis..lst2 after dnasihat oleh seorg akak ni kt opis aku pn amek ct ari jumaat 2 coz mlm jumaat pas keje n kms2 brg aku terus ajak husband aku blk cheras..alhamdulillah dpt suami yg mmahami n baik hati (luv u sayang..)..btlla ble smpi uma tgk muke mak yg cengkung tgh baring ngn abah kt ruang tamu terusla aku mnangis..luluh ht seorg ank tgk mak dia yg tk sihat,pucat n tk bmaya...rupenye mak dh brp hr tk lalu mkn n bdn sakit2 makin jd lemah..rupenye mak aritu pegi cube mkn ubat herba n terus jd tk slera nk mkn..abah pulak kne cirit birit..so ari jumaat 2 aku pn amek ct jg org tua aku smbil jd bbsitter 4 my son n ank2 buah aku yg 3org 2..nasib ade ct,pbantu uma mak yg baik n rajin tlg kemas2 uma..tkla aku mcm lipas kudung..tp kelam kabut jugakla bile tme nk msk n tdo kn budak2 2 esp ank aku yg br 10bln 2 ngn ank ewan (adk aku) yg kecik,ilham malik..munif mcm besela bile dh ade ibu lgsgla ibu dia ni tkleh nk gerak,ke mn aje asyk nk follow je..smpikn aritu mangkuk pecahla ms bg mkn kt dia..hehe..ngn ilham yg mragam nk tdo sbb dia tgh selseme,bese dia ok je tp aritu lak dia selseme..lgsung tdo tknk letak..tpaksela aku tdo dk pegang dia je gilir2 ngn ct..yg lg 2org ank buah aku si aleya n aleesa bt hal snd tp 2la uma jd riuh n sian kt mak n abah yg nk berehat..
alhamdulillah arini mak dh beransur sihat wpun blm spenuhnye tp dh blh bgn n bt keje cket2 but still kene berubat lg coz bdn mak still lemah..abah pn esknye cirit birit pn dh baik mayb sbb byk sgt mkn ms ry ni..n aku dh blikn mak supplement shaklee tuk mak cube makan..mudah2an mak cpt smbuh..
tp 2la..dugaan tuk aku pulak..ari sabtu lepas aku dok beraye p open hse uma kwn2, ari ahad p kenduri pulak kt banting yg jln dia cam berenjut2 n pastu lak p open hse uma pcik aku kt kajang..hmm lstly perut aku pn mulela bt ragam..ptg 2 dh rs cam perut tk sedap..rs cam nk muntah pn ade,pening2 lalat..tp tgk munif ok je,coz dia asal msk kete je terus tdo..mlm 2 sblm blk putrajaya lg aku dh muntah2..n blk uma aku pn aku still muntah2 lg smpi lembik n munif lak dh kne selseme sket..dlm kul 1lbh aku tjage tgk munif pn muntah jugak abis bj2 aku n toto bsh kne muntah dia..pg senin 2 aku terus tk larat nk p keje n ajak husband aku p klinik tuk cek aku n munif..aku dpt mc 2hr..pas perut aku ok sbb gastrik munif lak kene cirit birit ms ari slase 2 sampai sharian dia cirit..cian sgt..tp munif ni aktif tlebih,sakit2 pn cergas cume dia xnk mkn je..n alhamdulillah smlm aku start keje pngasuh ckp munif ok n dh tk cirit lg..mkn minum p sng je..lega rs ht ni..klu tk 2-3 lps mmg aku rs cam down sket..rs susah ht mngenangkn mak yg tk sihat spenuhnye lg,pastu mak mertua pn samer jugak mcm mak aku,n then aku pulak n finally munif pulak..huhu..rs mcm stress cket..nsbla dlm ms2 mcm ni ade suami ku yg tcinta yg sgt memahami n caring..ble aku tk sihat,dia urutkn bdn ngn minyak, tuam kepale aku ngn air asam jawe..huhu..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan