Rabu, 21 Oktober 2009

al-fatihah...

smlm ptg ms br blk keje dpt call dr pak tam abg yg dok kt bangi,tok abg meninggal dunia..ktorg yg br nk mjamah yong tau fu yg aku bli kt pasar tani dpn opis aku terus xjd nk mkn..arwah tok aritu ms pas sminggu ry dia ikut pak su abg dok kl coz uma dia yg kt alor star 2 ank2 dia nk renovate..best uma arwah tok..keliling sawah..1st tme ms p uma arwah tok pas kawin mmg teruje btl..mn tk..laluan msk ke uma tok mmg kecik btl..hya sbuah kete je blh msk n silap2 klu tk bhati2 blh msk terus dlm bendang..fuhhh..uma dia uma kg tp 2 yg seronoknye..coz uma mak mtua mcm uma mak aku jugak..uma batu,uma taman..so klu blk uma abg mcm tk terase kg coz uma dia kt pekan tp klu blk aloq staq uma tok..mmg syokk..tp ry haritu ktorg tk blk uma arwah tok coz 1st ry dh ry uma mak aku dlu..n bese mak mtua n famili blk uma tok ms 1st ry..n kbetulan ms ry aritu arwah tok nk dok kl so ktorg plan jumpe tok kt kl je la..ms kt sg petani smpt jugak jumpe arwah ble dia dtg singgah uma mak mtua b4 blk kl..ms 2 nmpk arwah sihat cket wpun bdn mcm tk sihat..tp ms aku n suami aku p mlawat dia kt hosp annur,bangi 2 minggu lepas nmpk arwah uzur sgt..ms 2 ht aku dh bdetik mcm arwah tok xlame je coz dr air muke dia,dr pcakapan dia aku mcm dh blh agak..2 yg aritu pas keje ktorg temankn tok smpai mlm smpi mak chaq abg n pak tam abg dtg tgk tok kt hospital coz tk smpi ht nk tinggalkn dia sorg2..kbetulan katil2 bsebelahan ngn dia smue dh check out so arwah sorang2 jela..n tk sangke arwah djemput ilahi secepat itu..tk smpt nk tgk uma br dia..
smlm plan nk blk kg coz famili sblh abg nk bwk jenazah tuk dkebumikn kt kg..so aku pn bkemas2 brg n bsh bj2 kotor smntara husband aku p ziarah arwah kt uma pak tam kt bangi..lst2 dia bgtau yg dia nk blk bdua ngn abg ipar mlm 2 jugak..so xjdla ktorg nk blk..dok tgu dia blk smpi kul 11lbh rupenye abg ipar lak xjd nk blk kg..cian suami aku..dia nk blk kg tp xdak kawan..nk drive dh penat..saudare mare lain dh blk awl ms ikut anta jenazah sekali..so lstly ktorg dok uma jelah..
pg ni p keje masing2 dlm keadaan mngantok n keletihan..ank aku pulak mlm td aktif bukan main..ligat semcm dlm gelap2 pn asyik nk main je..yelah smlm genap dia 10bln n dia lahir lak pukul 10.01 mlm 2 yg mlm td mcm segar semcm..aku la yg mngantok skrg..rs cam nk tdo je..td bt cek pn laju je tgn ni..hehe..harap xde yg salah..igt nk tdo sat ms perah susu sat lgla..
kla..

p/s:alhamdulillah..rs syukur pd allah coz hga kini dh 11bln dpt mnyusukan munif..biar bmacam dugaan dan cabaran yg tpakse aku lalui blm lg dgn karenah ank, tk ckp tdo tp alhamdulillah tk sangke aku blh smpi ke thp ini..mg2 aku dpt teruskn usaha tuk bfeed munif until 2thn n kupohon pd allah slalu mg dberi ksihatan yg baik tuk aku,dberi kekuatan fizikal n mental n dpt mberi susu yg mcukupi tuk ank2 aku..insyallah..amiiinnnnnnn...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan