Khamis, 5 November 2009

rutin harianku..

6.15pg - br nk bgn n pastu kejutkn hubby p mand n smentra munif tk bgn,aku terus siapkn bekal
tuk munif n klu aku rajin aku pnskn lauk2 mlm td tuk bwk bekal tghri n or sometimes bt
bekal sarap tuk aku n hubby

7.00-7.15pg - time utk p keje n ana munif.normally anto munif dlu n then br hubby anta aku n dia p keje

11.30-12.00tgh- sesi ptame perah susu.alhamdulillah dptla 7-8 oz or sometimes leh dpt 10oz.but b4 aku
perah susu aku make sure dh sarap,mkn supplement (vitc,multivit n bcomplex shaklee) n
minum air 2liter..

4.30-5.00ptg - sesi perahan kdua..samer cam sesi ptame tp kdg2 klu nk rushing blk ade jgk pnh dpt 6oz je..
huhu..tme 2 mmg sedihla dpt cket..so total shari dpt kumpul dlm 15-16oz or 4 btl..
alhamdulillah...

5.30-6.00ptg - tme blk uma n amek munif..tk sabo nk jumpe ank..tp kdg2 pnh gak husband aku blk lmbt klu
ade meeting kt luar..

6.15-7.00mlm- uma dkt je dlm 15min dh sampai..smpi2 uma terus kuarkn brg2 tuk msk n hubby lyn munif
main tp kdg2 klu munif nk nyusu kne la brenti kejap coz dia klu dh dgn aku xdenye nk minum
susu dlm botol..smbil2 msk klu ade bj2 nk bsh smpt lg aku bsh bj..(mesin semi auto-so lmbt
cketla bt kejenye..cam lipas kudung kadang mandi pn tk sempat..huhu.tp tkpe,bese aku tukang
bsh bj je,klu tk smpt nnt hubby tlg bilas bj n sidaikn kain..)

7.15-8.00mlm-mkn mlm

8.00-9.00mlm-mskkn bubur tuk munif tuk bwk bekal n bsh botol2 susu n botol2 pam..continue bsh bj klu ade
bj coz tme ni hubby tk akan gerak dr dpn tv coz dia nk tgk rancangan feveret dia,BULETIN
UTAMA..so klu tme ni nk mintak tlg dia bt keje hmmm..jgn harapla..tgu tme iklan or dh abis
berita

9.00-10.00mlm-tme aku leh rht2 jap ngn munif..main2 ngn dia kejap n smbil2 2 lipat kain ke or gsk bj klu
wkeend aku tk smpt gsk bj tuk sminggu so knela lari2 gsk bj..tp besenye klu dh ngn munif dia
tk bg kt gerak..kt kne baring n sngla dia nk bt projek minum susu smbil dia bt aksi2 dia..hehe
kejap tlentangla,mniarap la..blh smbil2 main pastu dtg kt aku minum susu..huhu..ank2..
aku jrg tgk tv kecuali ade rancangan feveretku cam ari senin citer lawak SPONTAN,pastu cter
AWAN DANIA..ari selase tkde citer best..ari rabu n kamis citer korea channel 303 MY FAIR
LADY..dlu sblm cter ni lyn cter BOYS OVER FLOWER smpikn hubby yg tk suke terus mlekat..
tp smlm aku lyn sorg2 coz 2-2 dh titon..munif smbil nyusu dh tdo ngn ayah dia skali tdo..
konon suh kejutkn dia pas abis cter ni tp dh tau dh..mest tk kn bgnnye..huhu

10.30-11.00mlm- bese klu dh setel keje2 smue n klu munif dh tdo so dptla aku tdo awl cam mlm smlm..tp tme
tdo ni berubah2 tgk pd munif..kdg smpi 11lbh pn dia xnk tdo lg sbb nk main2..dia lak klu dh
tdo mest nk mngempeng nenen je ngn kt..2 klu nk p toilet kne p sblm tdo kdg2 klu mlm2 kt
tjage nk p toilet mmg susah nk lari sure kt bgn dia mjerit..huhu..bese tdo pn bukannye dpt
tdo cam ank dare dlu,mest kejap2 tjage ble munif nk nyusu n skrg ni dia kerap mngigau
merengek klu siang2 dh main byk sgt..n tdo pn lsk sgt..klu dia main tlebih mest tdo kdg ats
perut kt la,or kejap kt kaki..hehe..ibu dia ni la yg mcm tk tdo..ayah kt sblh sodapp je tdo..tp
nsb baik klu nk 2karkn pampers munif mlm2 klu aku kejut mest husband aku bgn 2karkn..

2la rutin harianku klu ari keje..klu ari cuti n ktorg tk blk uma mak aku kt ceras bese pas subuh ktorg bgn lmbt cket,dlm kul 8lbh n pastu br la bt keje2 uma..mmg pnt dh bgelar isteri n ibu ni..ibarat keje 24hrs..alhamdulillah skrg ni dh kurang rs letih n ngntok klu tk ckp tdo coz sjak amalkn shaklee, alhamdulillah bdn rs cergas cket..air pn kne minum lbh 2liter shari cam aku kdg2 smpi 4liter air aku minum 2 pn rs cam bdn kering sgt..la ni nyusukn ank tkleh nk diet2..kne mkn..tp mkn tkdela smpi k thp lupe ingatan smue nk bedal..mkn mksudnye mkn bende2 yg bkhasiat tuk kt n ank..cam aku,ns mmg tkleh nk miss..pg tk mkn ns xpe,tp siang n mlm mest mkn ns cket br ade tnage..tp alhamdulillah berat masih maintain lg 54kg mcm b4 bsalin dlu..alhamdulillah msh blh pakai bj2 lm2 lg..huhu..jgn jeles ye..moral of the story..jgnla mls tuk susukn ank coz smue 2 allah dh anugerahkn stiap insan yg bgelar wanita yg bstatus ibu dgn susu bdnnye..cume kt sndla yg rajin ngn tk je tuk usahe bg ank2 kt minum..biarpn penat tk ckp tdo tp demi ank tcinta rsnye tk susah kt yg bgelar ibu ni nk bkorban tuk ank yg tsayang..n insyallah slagi masih dkurniakan susu,aku bdoa hr2 biarla dpt mnyusukn munif smpila k titisan yg t'akhir..target smpi 2thn but we'll see..mg2 allah makbulkn doa2 ku n mg ank2ku kelak dpt mrasa susu ku n dorg mbesar js insan yg beriman,btakwa,kuat,sihat n cerdik akal fikiran n mg jd insan bjaya dgn berkat susuibu....amiiinnnnn........

Tiada ulasan:

Catat Ulasan