Selasa, 10 November 2009

anak..o anak..

arini aku nk share 1 citer yg paling hepi bg aku n my hubby about yesterday nite..ms aku tgh iron bj keje smbil hubby dok layan munif main2 skali 2 satu keajaiban blaku..jeng..jeng..jeng..APE DIA??hehe..nk tau munif tetibe bjalan sbb nk pegi ke ayah dia..tp dia jln tkla jauh sgt.cume dr sofa tmpt aku duduk irn bj sampai ke ayah dia,adelah dlm 2-3 tapak..tp yg seronoknye dia bt 2-3x jugakla..abis riuh uma ble ibu ngn ayah dia mjerit2 tgk ank br pandai jln..hehe..kelakar je..smptla rakam dlm hfon gmbr dia jln..
2la kn moment terindah ble dh ade ank ni..ms ank pandai mniarap pn siap rakam gmbr dia,1st tme mkn pn ibu ngn ayah dia sibuk amek gmbr..huhu..tiap detikla klu ade bende br yg ank kt bt mest kt nk rakam..hatta tgh tdo pn nk amek gmbr..smpi kn munif nmpk je kamera,dh suke n ready ketawe..hehehe..ble tkenangkn smue ni rs rugi jugak kt keje ni sbb ape bende br yg ank bt kdg2 kt tlepas..tp alhamdulillah,stakat ni dr dia start mniarap,mngesot,mrangkak,duduk,mkn,bdiri,n bjln smuenye aku dpt saksikn dr saat yg ptame..biarpn bg org lain tk penting tp bg aku,stiap bende br yg ank aku bt 2 ade sentimental value n dlm diam aku trase sebak..ank aku sedang mbesar..huhu..teringat saat ptame kali munif dlm dakapan dadaku ms lepas aku bsalin,aku mnangis tharu n sebak kali ptame dgr tangisannye n mlhat tubuh comelnye..saat ptame mnyusuknnye adela saat yg paling mnyentuh prasaan n saat itu juge aku panjatkn doa kpade allah moga2 aku dpt teruskn mnyusu ank aku smpi dia dh besar (meaning at least 2thnla..hehe)n alhamdulillah smpi saat ini dh 11bln 21hr aku msh mnyusukn ank aku n aku akan terus bjuang,insyaallah..tiap kali smbhyg aku tk pnh lupe tuk mintak doa mg2 aku dpt beri susu bdn pd anak2ku,mg susu bdnku ckp tuk anakku n mg berkat susu yg dianugerahkn allah pd ku ini anak2ku sihat,cergas,bijak,beriman,mdengar kt n hormat org tua..2la doa seorg ibu utk anknye n aku rs mcm 2 jugela agaknye mak aku syg pd aku n adk beradik aku yg lima org ni..klu dlu ms b4 kawin n ade ank,ht aku degil cket n kdg2 suke mrajuk ngn mak tp sejak dh ade ank plahan2 sikap 2 aku dh buang jauh2..mn ade ibu yg tk syg ank yg slame ni dkandungnye slame 9bln,tkde istilah ank ksayangan kerane bg aku smuenye ibu syg..cume kt je kdg2 tlupe n tk perasan kasih syg nye itu ade dsekeliling kt...
stiap kali mlihat munif bt sesuatu,aku mest teringat n tbayang wajah emak n abah..agaknye mcm nila mak n abah besarkn kami 5 beradik.cume ms dlu2 tkde kamera so tkdptla nk tgk stiap moment mcm hrni.betulla kate org,kate2 ibu 2 umpame satu doa n SYURGA ITU DITELAPAK KAKI IBU...

DUHAI APAKAH GERANGAN BUDI BALASAN

BAGI INSAN MELAHIRKAN, MEMBESARKAN

BERCUCURAN AIRMATA BILA MENGENANGKAN

BETAPAKAH BESAR BUDI IBUNDA BERIKAN

SIANG MALAM MENDERITA

HINGGA ENTAH BILA

SUNGGUH BESAR PENGORBANAN

IBUNDA BERIKAN

( ulang 1 )

( 2 )

TIADA BAHAGIA JIKA TIADA

DOA PUJA RESTU

SYURGA ITU DI TELAPAK KAKI IBU....

( ulang 1 )

( ulang 2 )

Tiada ulasan:

Catat Ulasan