Khamis, 31 Disember 2009

hari2 terakhir 2009..

mcm sedih lak nk tglkan thn 2009..huhu esk 2010 bmakne aku dh nk msk umur 30thn..umur makin meningkat, tp btambah bmakne kah aku hdup di muke bumi allah ni???dh dpt ke ape yg aku cr slame ni n dh ckp ke bekalan aku nnt??hmmm..makin mningkat usia makin btambah tanggungjawab yg harus dpikul.ape2pun hidup perlu diteruskan.usia sekadar angka..(huhu..yeke..??)
bwh ni aku list ape yg aku target tuk thn 2010.so blhla aku review blk ape2 yg aku tk dpt capai lg..

1. matlamat penting 2010 adalah nk continue breastfeeding until munif umur 2thn..ini bmakne aku ade lg ms 11 bln lg be4 sampai ke date 2..(mg allah mbuke ruang tuk aku..aminn)
2. nk simpan duit at least rm50 sebulan, blhla bli rumah..(target ble??hmm mr hubby kt tgu ckp dt byr deposit uma..huhu..berangan nk dok uma kondo, tp hubby suke dok uma bwh je..hmm??)
3.nk maintainkn berat bdn or klu leh kuruskn lg at least 52kg pn dh ok..(now br 53-54kg org dh ckp kurus tp rs cam tk puas ht lgla..)
4.nk ajar munif mngaji n mbace al-quran n latih dia ckp english (insyaallah mg dpermudahkan allah..)
5.nk try bwk kete sendiri p keje (huhu..ni berat ckit..en hubby dh byk kali tye ble nk bwk kete tp huhu..mslh negare yg satu ni aku pn tk taula ble nk dpt keberanian..hmm..)
6.hope dpt maintain mkn shaklee n mudah2an murah rezeki thn dpn dptla aku bli supplement ni tuk kgunaan aku n famili,mak abah n mertua..insyaallah..aminnn
7.nk amek exam ptk hopefully kali ni lulus 4-4..asyik 3-3 je boring betul..cam tipu je org jpa ni..
8.nk amek exam tuk naik pangkat..hope kali ni lulus 2 lg paper..dlu dh lulus 1(tp 2 pun klu rajin nk amek coz klu munif tk kacau lehla aku studi..)
9.try utk kali yg ke brp ntah apply keje jd pegawai gune kelulusan ijazah yg aku dpt ni..(huhu..ni dh msk thn 7thn aku grade tp blm lg rezeki nk dpt keje bagus..alamat,..mnumpang tuah suami jelah nmpknye..sori ye bang, i abiskn dt u..huhu)
10.nk jd isteri,ibu,anak,menantu,pekerja dan tentunya hamba allah yg lbh baik dr thn2 sebelumnye..amiiinnn..

p/s:tuk no.2 nye hubby ckp thn 2011 br projek besar2an dlancarkan..hehe..tp tk taula..kot2 klu 2010 "ter" ke..ke.keke..

hepi new year!!!!!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan